Magnus "kingen" Simonsson

Kära kamrater, min handledare Magnus Simonsson, även kallad Kingen.
Men även kallad knäppgök, norrlandjävel, bodensare, rolige fanskap o.s.v.
Tänkte ju då knåpa ihop ett litet inlägg om honom.

Måndag:


Träffar Magnus i verkstaden vid hans plats, oftast får man vänta på honom lite när man sitter å snurrar på stolen.
Magnus dyker upp som en nyvaken Kalle Anka på julafton (ni fattar vad jag menar om ni tänker efter)
och han gäspar och har sig, oftast med en kaffekopp i hand.
Vi går ut och kör in bilen, tröttsamt hissar Magnus upp bilen, gå under och kikar.

En timme går sen är han lite piggare, alert och pågång.
Det är då dagen "börjar".
Jag råkar kanske säga en mening med lite grovt dalmål, då är Magnus på hugget.
"vet du att de är helt sjukt, saker o ting ploppar upp i min skalle samtidigt som jag är i en mening"
- Magnus, på hugget somsagt ! :)

Måndagen avslutas med att lyssna på "mammas nya kille" på p3
och jag trasslar in min fot i hans kabel till motorvärmaren :)

Torsdag:
"Roger ? Roogeer !? Vet du vad det är imorgon ? Imorgon är de frääädaaa"
"då ska vi kramas du och jag..u akn få en kyss också...Jag kan slicka ditt håriga skägg"

Försök på dalmål hit och dit, han lyckas inte riktigt, men det som ser så kul ut är att han drar ut huvudet så fort han säger nåt med falsett i en mening, hah !

Blir förbannad...men han håller orden lite för sig själv ibland..
Lite tyst sådär, så alla behver inte få skavsår i öronen, det är ju rätt hyggligt :)
Musiken, den hemska musiken drar honom till vansinne, jag skojar inte !
Elak kan han se ut också, riktigt elak...

Skulle ha haft ett videoklipp med Magnus nu, men det får ni ev. imorgon :)
Detta blev en kort förklarning och beskrivning av min handledare Magnus "kingen" Simonsson ! :)


Ordet är ditt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0