i lördags

I lördags anlände jag till Falun kl 12.26.
Jag åkte med flyget som gick 08.00 från Kallax, och jag har aldrig sett och stått i
en sån lång kö det var till säkerhetskontrollen.
Jag kände mig bara stressad till flyget, huvva..
Jag hann då med det iallafall.

När jag kom fram med tåget så kände jag absolut ingen glädje alls.
Exakt alla som klev av tåget hade någon att möta upp och vara glad mot.
Jag ville att min vän Jerry skulle vara där, men jag hade inte fått tag i honom.
Jag gick från tågstationen ner till stan för att ta ut busspengar, sen vidare till östra hamngatan för att vänta på bussen.
Jag noterade också vilka riktigt fula bussar vi har !
Slitna, fula färger...
Tacka vet jag bussarna i Luleå, jävlarna tonade rutor och dessutom världens trevligaste busschaffisar !

En liten stund efter jag kommit fram till syrran så ringde Robin mig.
Vi föreslog att han och Mattias skulle komma till Grycksbo och säga hej.
Och jag blev såå glad, verkligen !
Jag trodde inte en jävel visste om att jag var hemma.

Vi träffades här utanför och pratade om allt, vad jag har gjort och haft det,
hur dom har haft det här hemma o.s.v.

Vi skulle träffas igen på kvällen, kanske gå in på Etage och sådär.
Jag käkade tacos med syrran och Jan-Erik, myyycket gott !
Slängde senare iväg ett sms till Robin och skrev att jag var klar, så han kunde hämta mig.

Han ringde efter stund och sa att "vi kommer om 1 min"
Jag tänkte: "vi"? Mattias är ju inte 18, så han får ju inte gå in på krogen.
Såklart har Robin tonade rutor, så jag såg inte in i baksätet förens jag klev halvt in i bilen.
Då sitter Daniel och Nathalie där !
Wiii vad glad jag blev ! :D

Kvällen såg ut som såhär:
Vi skjutsade en massa folk, och vi stod i kö in till Etage som ballade ur totalt !
Men det var underhållande och kolla på alla som hade klätt ut sig när man stod i kön som säkert var 50 meter lång !(!!!)

Jag hade en bra dag här hemma !


Ordet är ditt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0