Våran nytapetserade lägenhet !

Äntligen får ni se hur vi bor !
Vi har fått omtapetserat i kök och vardagsrum och målat i hallen.
Vi är jättenöjda hittills, men det finns saker kvar att göras, de ska bara köpas !
I sovrummet (jag fick inga bilder där för Johan sover) skall min tv upp, så där ska vi köpa tvfästen.
I köket väntas lackhyllorna från Ikea (Vi måste ta oss dit först och främst), men Johan gjorde hålen, så det bara är att sätta upp fästerna och sen på med lackhyllorna. *Ivrig*
Allting blev så mycket större och finare nu, man trivs här nu !

Igår slängde vi såhär mycket skräp vi hittade och några lådor åkte upp på förrådet.
Johans otroligt rangliga databord är nu väck ! Det gjorde stor skillnad i sovrummet kan jag säga.




Balkongen som jag är ganska stolt över.
Mina händer, min smak och mina idéer. Jag har gjort detta.


En skymt av blomlådan, pappas pedistal som ska målas vit, våran grill, och mosters förra krukor !


I en annan vinkel. Och ja, jag h*tar den där parabolen...


Petunia


Några rosor jag köpte i förrgår, dom är i blomlådan, love them !


Några blommor jag inte vet vad dom heter.
Om du vet, kommentera gärna det här, vore snällt.


Bordet, med en inneblomma egentligen, men den lever då hitills.


Dessa två stackrare, jag försöker få liv i dem !
(Om du även vet vad dessa gula blommor jag kallar för "smörblommor" heter, så får du gärna berätta det för mig)


In i lägenheten nu, wohoo !
Köket, det blev så stort, ljust och fint. Vi ska inskaffa oss nytt köksbord och stolar.
Och sen fattas lackhyllorna som jag skrev längre upp.


Diskbänken.


Bytte ut mina grytisar som jag packade upp ur en låda.


Kyl/frys, micro, kaffebryggare, bänk, receptpärm m,m
Det jag vill ha är lite fina bilder på kylskåpet. Och magneter behövs !


Hallen


Hallen.
Blir så ledsen att bilden gör sig orättvis !
Visst ser väggarna gråa ut ? Men det är en jättefin lila. Man måste vara här för att se hur den ser ut. Eller en otroligt bra systemkamera med bra ljus. Jag är jättenöjd med färgen i alla fall.
Spegeln skall målas vit imorgon !


Badrummet. Detta rum hade jag velat kaklat, lagt nytt kakelgolv, golvvärme, måla om taket och satt dit en annan kran och duschslang. Detta rum tycker jag minst om..så fult.


Hyllan som hänger ovanför toaletten.


30-kronors hyllan från Luleå. Bästa fyndet jag gjort. Likadant hyllan brevid jag var dum och inte tog någon bild på.


Vardagsrummet vinkel 1


Vardagsrummet vinkel 2
En taklampa i krom skall införskaffas här !


Vardagsrummet vinkel 3


Vardagsrummet vinkel 4
Inte riktigt klara på denna vägg. Vi ska köpa en tavla och sätta ovanför.


Vardagsrummet vinkel 5



Vardagsrummet vinkel 6
herregud vilken bra fotograf jag är, haha. Vilken sne bild..;)


Vardagsrummets dekorer






Skriv hemskt gärna en kommentar och skriv vad du tycker !
Det uppskattas verkligen.

Tack att du läser min blogg !

Ordet är ditt.
Postat av: Syrran

trökigt men min kommentar kanske men det är jättefint! :) det enda jag störde mig på var golvet i badrummet och kablarna i vardagsrummet som låg tvärs över golvet! SUPERFINT! PUSSS! <3

2011-07-22 @ 01:22:56
Postat av: Marielle Hamrin

JÄTTE fint kusin!!Vart har ni köpt väggklockan som ä i vardagsrummet??Och dom dekorena??Riktigt snyggt:)

2011-07-22 @ 12:03:23
Postat av: åsa

ser så fräscht ut! jättefint verkligen :)

nu förstår jag vad du skulle ha magneter till, jag fattade ingenting, är oftast helt knäpp i huvudet när jag jobbar... haha. men kul att du kom in och sa hej :)!

nu får jag komma över på en kopp kaffe och inspektera mer. kram!

2011-07-22 @ 15:10:05
URL: http://piippi.blogg.se/
Postat av: moster

Jättefint gumman!! Du har öga för det där med inredning. Psst: Dra kablarna längs vägglisten istället så syns dom mindre. Köp ett fräsigt duschdraperi som matchar den blåa mattan så känns det genast fräschare. Kanske en snygg matta? Några fake grönväxter? Dölja det fula med nåt snygggt liksom. :)

PUSS!!

2011-07-22 @ 15:24:25
URL: http://mammaanna.se
Postat av: Jenny

oj vilken fin lägenhet ni har :) måste komma och hälsa på och se den på riktigt, saknar dig <3

2011-07-23 @ 09:42:38
URL: http://jennyelisabethlarsson.blogg.se/
Postat av: jessica

gud vad fint ni har det!

Jättesnyggt! :D

2011-07-23 @ 11:26:54
URL: http://ifyoubelive.devote.se
Postat av: Monika

Shit va fint ni har det :D

2011-07-24 @ 10:51:05
URL: http://missmonk1987.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0