Tillbaka !

Nu är vi hemma från Norrbotten !
Det har varit jättekul att få vara där, dock väldigt stressigt, men avkopplande och skönt att få träffa både staden och vänner och släkt.
Jag tog ju med mig datorn, men den kom aldrig till användning. Ingen tid till det fanns faktiskt.
Vi åkte i onsdags, vi sov i bilen för vi blev så sjukt trötta, Johan började köra på morgonen igen och jag vaknade direkt trots öronproppar i, 7.50 ca.
Vi var bara några mil från Umeå. Frukost i Skellefteå från Statoil och vidare mot Luleå.
Nu är ju det där inga mil, så det gick jättefort.
Hem och duscha hos svärmor, vidare till Nordiska Bil och träffa Johans gamla kollegor, vidare till Roger Niemi bil och hälsa på Kim och sedan middag hos svärmor.
Efter middagen for vi till Jonas och såg på hockey, och där fanns det hundvalpar som var sötare än någonsin ! Jag och Stina satt i flera minuter och bara tittade och klappade medans hjärtat smälte !
Vi har också hälsat på moster ute i Sunderbyn, men tråkigt nog hade Molly höstkoppor så det blev inge mysas och kramas med henne inte..
Efter det for vi till Robin, men där var det inte speciellt socialt så vi spelade kort medans de andra spelade tv-spel...
Vi for och träffade Honk och Evelina en stund efter det och sedan upp på mitt smultronställe.
Där var vi en stund, till Melissa horn på skivan, staden upplyst, avkopplande och myspratade med varandra, upptäckte vi norrsken.
Norrskenet höll i sig hela vägen till Sunderbyn då det försvann.
det var så vackert så vackert.
andra gången i mitt liv jag ser norrsken, men fler gånger kommer det att bli !
Lördagen vaknar jag med solen i ögonen, likadant som fredagsmorgonen, och jag berättar för Johan vart vi ska, vad han ska få för present.
Han blev jätteglad över att jag fixat massage på Pite Havsbad åt honom.
Vi åkte dit och fick massage, hem igen och fixa oss samt plocka in alla våra saker i bilen, sedan for vi till Kim och Emilia. Det varande inte länge tills vi började åka mot hockeyn.
Hockey inkl. middag kunde inte bli bättre.
Buffén var amerikansk, maten var sådär (jag håller med emilia om att allting smakade sött) men det godaste var majskolvarna med flingsalt på !
Efter middagen var det dags att slå sig ner på våra platser på läktaren, på kortsidan.
Tyvär så slutade matchen 4-1 till Timrå, men det var väldigt roligt i alla fall.
Efter matchen for vi hem till Kim och Emilia och tog en omgång med plump. På parkeringen innan vi gick in så hörde vi en skottlossning.
En jätterädd Mikaela går in, vi spelar plump, under tiden hörde vi ett till utifrån.
För er som inte vet så är Luleå en av Sveriges mest kriminella stad. Inte så trevligt..
Hem och sova efter den supertrevliga kvällen tillsammans med er !
Söndag vaknar jag, packar ihop det lilla jag tog med in (vi sov i Vittjärv denna natt) och kliver upp och myser med Kirpo (Johans hund).
Vi börjar känna stress, vi måste hinna säga hejdå till alla.
Vi fikade med Jonas på Opalen 1-1½ timma ungefär, jättegott och trevligt !
Carolin hann vi träffa precis ! Hon skulle iväg till sitt jobb, så ett litet hej och hejdå hann vi med.
Honk och Evelina nästa, kändes som om vi var där en kvart, men några minuter fler blev det. Robin nästa ! Två koppar kaffe och massa prat, en timme gick där, mer stress mer stress, usch..Mormor Lissie därefter, 1 timma där också med tårta och födelsedagspresent till Johan.
Vi sitter i bilen påväg hem och det känns skittråkigt att åka hem..
I Piteå fick jag se en syn jag inte uppskattade, först trodde jag att det var poliskontroll, men det var bara enfilit(stavning?) på den sida (inte våran sida, utan den mötande sidan) och det var precis där man får lov att svänga in och ta en annan väg nu när de bygger om E4:an, det stod massa bilar med blinkers och varningsblinkers, sen såg jag något som rykte, då trodde jag det brann.
Men nej, ju närmare vi kom (de framför åkte sakta) så såg jag en volvo och en pick.upp som krockat med varandra. Volvons front var inne i pick-upen och pick-upens front var inne i volvons, volvon har alltså åkt på fel sida väg (mötande!) och jag ser en man som ser förskräckt ut och försöker ivrigt få upp den tillknöcklande bildörren på pick-upen och där inne ser jag mannen som kört, medvetslös med huvudet mot ratten...
Detta avskräckte mig totalt och jag fick en chock och började gråta.
Jag trodde att mannen i Pick-upen var död.
När vi närmar oss Piteå centrum så möter vi prio 1 bilen, ambulanser och brandkår.
Berit ringde och sa att de båda förarna var medvetslösa, de hade kommit till Sunderby sjukhus.
Jag vill aldrig mer se sånt där...!
Nu är jag inne på nsd.se, och mannen i pick-upen dog...
Läs mer här.
11 timmar tog det för oss igår att komma hem.
Johan blev trött, det regnade nå fruktansvärt, mörkt och alla skyltar bländas man ju av.
Jag kikade på film medans.
Aldrig mer c30, in my life !
Idag ahr jag sovit så hårt att jag inte väcktes av väckarklockan och av Johan som ringt mig ett antal gånger.
Skitarg på mig själv för det !!

Ordet är ditt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0