Boden

Nu är vi hemma igen.
Det är deprimerande, helt ärligt.
Snön bara smälet bort och så blir man blöt om fötterna om man går ut en meter, jag har lov en vecka till och det blir det gamla vanliga jag gör när jag har lov eftersom mina vänner inte hör av sig längre.
Och Falun i sig är bara en tråkig ful stad.
Det var i alla fall jättebra uppe i norr.
I början kände jag att det var den sämsta gången jag var upp, men om man sammanfattar hela veckan så var det jättebra !
Jag tycker så mycket om er !

Nyår var bra, förutom lite drama som hände precis vid tolvslaget, såklart.
Men den människan tog sitt pick och pack och fick skjuts hem en kvart efter.
Vo spelade charader under kvällen, åt så himla god mat som Johan, Jonas och Stina gjorde.
Oxfilén smälte i munnen !
Efterätt på det, glass, fruktcoctail med maränger och kola/saltlakritssås.
Jättegott verkligen !

Lite bilder






Och sen har jag såklart träffat godingarna !
Var hem till söt-carro på kaffe, jag fick prova dansspelet (skitkul) och surra tillsammans med kaffekoppen i handen. Robin kom efter jag varit där en timme cirka, jättekul att träffa den filuren också !
Johan var och åkte skridskor med Jonas under tiden jag avr hos Carolin.
Så jag fick skjuts av Robin till Björknäsvallen innan Carro skulle på jobb.
For hem till Berit efter det och åt godmiddag från min favoritrestaurang Waldorfs och vi fick öppna julklappar.
Jättemycket fick vi !
Jag har precis hängt upp påslakanet vi fick, så när det torkat blir det att byta.
Jag älskar ju sängkläder, helt galen i det ;)

Lite bilder

Titta så söt !


Robinjo !


Vi hade kortspelskväll hos Robin senare på kvällen


Vi drack glögg också !


Hanna tog mig till den fantastiskt fina hängbron vid Bodforsen.
Första gången jag såg denna var när jag och Johan grillade, och jag älskar den !

Efter det skulle vi till Svedjefortet, och då hände detta !
Min förlovningsring ligger i snön där och fryser någonstans också...


Efter att ha fått kalla fossingar och hjälp av min Johan så åkte vi raka vägen hem med skrattattacker i bilen och lagade maten vi bestämt.
Och såklart det godaste vinet !


Och chokladansiktsmask !


Jag tog inte så värst mycket bilder.
Men jag kan då meddela att en vecka är alldeles för lite för lite att hinna med alla och allt.
Veckan gick bara så fort.
Vi är och blir stressade, det blir inte helhjärtat när man träffas och det är jobbigt !
3 veckor i somras gick också jäkligt snabbt, inte hann vi med allting då heller !
Vände på dygnet gjorde vi också, mest för att vi t.ex var ut och fiskade till morgonen, hem och lägga sig och vakna sent på dagen. Rummet vi sover i har ett litet litet fönster som bara släpper in pyttelite ljus.
Men men, man kan inte vara bäst på allting..

Vi saknar er alla redan !

Ordet är ditt.
Postat av: Agnes

Hej Mikaela,

vad roligt att höra att du har haft ett bra nyår här i Norrbotten! :) Det hade vi med på nyårsafton. Just nu är det riktigt busväder ute med snö som yr på grund av att det blåser en hel del och givetvis så vräker snön ner.... Tydligen har de utlovat mycket snö under natten så få se hur det blir med det!?

God fortsättning och jag hoppas att det nya året för med sig bra saker för dig och de dina!

Kramar

PS Jag vet i alla fall att jag är färdig undersköterska om ca 1 år! :D

2012-01-02 @ 22:33:30
Postat av: Agnes

Hej Mikaela,

vad roligt att höra att du har haft ett bra nyår här i Norrbotten! :) Det hade vi med på nyårsafton. Just nu är det riktigt busväder ute med snö som yr på grund av att det blåser en hel del och givetvis så vräker snön ner.... Tydligen har de utlovat mycket snö under natten så få se hur det blir med det!?

God fortsättning och jag hoppas att det nya året för med sig bra saker för dig och de dina!

Kramar

PS Jag vet i alla fall att jag är färdig undersköterska om ca 1 år! :D

2012-01-02 @ 22:34:40
Postat av: titti

Hujja! den där bilden gillas inte:( kan du typ täcka över mig? Haha

2012-01-11 @ 14:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0