Mina tips !

Svar till den Anonyme personen som frågar om jag kan skriva mina "gå-ner-i-vikt-tips".
Och tja, vad ska jag tipsa om..? Som min sambo alltid säger: Det finns inga genvägar !
Han har själv vägt 110 kg och gick ner 30 kg, så är det någon som är duktig så är det då han !
Han körde med gi metoden, inget socker som godis, chips, läsk o.s.v.
Jag har själv ätit LCHF (bäst om man vill gå ner snabbt!) och Gi.
Skillnaden är att med Lchf får du äta max 5 gram kolhydrater per 100 gr. Simpelt, men ganska knepigt att hitta en rolig mat. Men allt från fil till keso, mjölk, grädde, kött m,m kan du äta huuuuur mycket du vill.
Gi är samma sak fast med lite högre kolhydrater. Johan kör under 20 gram kolhydrater per 100 gr medans jag gärna kör under 10 gram per 100 gr.
Jag brukar inte hålla det så himla strikt, bara jag mår bra, och jag mår jäkligt bra av en liten godispåse här och där, då och då. För det tror jag man behöver ibland. Bara det inte går till överdrift.
Nu finns det ju såklart en himla massa andra dieter och metoder, men just Lchf och Gi fungerar kanoners på mig !
Hitta din egen, och håll motivationen, ge dig fanken på att du ska !
Jag ska nu gå ner 5 kg fram till min 20årsdag. Jag började igår.
Jag funderar på att skriva varje vecka hur mycket jag minskat/ökat, så får ni följa.
Skriver ett inlägg efter detta !

Ordet är ditt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0