Provar !

Hej !
Just nu sitter jag i soffan, har precis fått i mig lite fil, ska ta en banan eller ett äpple strax.
Johan hänger på dieten nu också, då blir det roligare och lättare !
jag vägde mig igår och jag var beredd på några hekton plus (2), och det stämde ju, jag har kvinnliga veckan och då har man mycket vatten i kroppen. Jag känner mig bara som en uppblåst flodhäst :(
Men det går över !
Jag har testat nikotintuggumin igår, och jag tyckte inte att dem hjälpte.
Jag tuggade och tuggade precis som man ska, men jag kände ändå röksug.
Har satt på ett plåster nu när jag vaknade, och de ska ju sitta hela dagen + natten (om man vill) och sedan på ett nytt direkt på morgonen. jag känner liiite röksug, mest bara för att, men jag försöker att inte tänka på det. värst blir det väl när jag ska jobba, för då är jag "låst" i 3 timmar.
Nu kan jag ju om jag vill, men inte när jag jobbar.
Känns bara jobbigt det här, men jag försöker tänka positivt !
Men kom ihåg! Jag provar bara, jag kan ju lyckas, jag kan misslyckas, jag kan kämpa, jag kan skita i det.
Jag känner ju på mig att jag inte kommer sluta helt och hållet, men trappa ner ! :)
Det är inte katastrof liksom.
Jag fick nyligen en pling på dörren av brevbäraren.
Min Oriflamebeställning kom, wihoo ! Jag beställde till mig själv ett läppglans (rosa), en ny ansiktsrengöring (med pump denna gång, mycket enklare, roligare och tid som sparas än när man ska skruva upp korken, plus att den luktar ännu godare än den jag hade) och en handkräm som heter "Strawberry cream" och ja, den luktar himmelsk !
Mummmmmmma !
Sen ska jag skicka iväg beställnignen till Boden som Annica gjorde. Hon kommer också få en extra produkt av mig som tack för att hon är min kund som beställde först detta året !
Igår var jag hem till Marielle och Martina där också Sanna och Carl-Johan var.
Vi åt tårta och pratade om allt mellan jobb, kärlek, problem och ja, allt !
Det var väldigt roligt och mysigt. På lördag ska jag umgås med dom igen, med lite vin och middag tror jag det blev !
Blää, är röksugen nu :(
Har du slutat röka med hjälp av plåster eller något annat nikotin medel ?
Kan inte du lämna en kommentar här till mig, ge mig lite inspiration, tips, hur du gjorde m,m ?
Snälla !

Ordet är ditt.
Postat av: Anonym

Jag har varit rökfri i lite mer än 2 veckor nu, har inte använt mig av något nikotinmedel alls, jag valde att inte använda mig av det för att man kan bli beroende av det också. Har man den rätta viljan så går det ändå. Det enda jag gör är att ta ett vanligt tuggummi eller en läkerol när jag blir sugen.

Men det gäller att ha viljan, vill du inte sluta eller är osäker så kommer du aldrig lyckas. Vänta tills du känner att du inte vill röka mer och prova sluta då ist kommer gå betydligt mycket lättare.

Lycka till! Kram

2012-01-17 @ 13:01:02
Postat av: Agnes

Hej Mikaela,

vad duktig du är som tar steget. Jag har ju själv aldrig rökt men har en pappa som gjort det i många år och sedan slutade. Han använde inte några "hjälpmedel" för att lyckas utan bestämde sig helt enkelt för att nu får det vara nog.

Håller tummarna för dig för du är så ung ännu och det är synd att förstöra hälsan på sådant "skit"! ;) Lycka till och du nu förstår jag verkligen din saknad av din pappa....

Kram

2012-01-17 @ 16:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0