julafton

jag har fått en ny gitarr, en stålsträngad.
prislappen satt kvar, precis som pappa brukade glömma.

jag vill visa honom den, men hur då ?
jag ville att han skulle höra mig spela och sjunge inne på mitt rum
stå utanför och tjuvlyssna och öppna dörren försiktigt
jag ville att han skulle se den, få höra ljudet och väcka mig med den när han är
på dryghumör så jag skulle bli irriterad och tillslut gå upp

om jag ändå kunde få sitta i trappen och visa honom vad det är jag har lärt mig
om jag ändå kunde få beröm för det
att jag är duktig
att jag verkligen kan
att jag ska med i idol

ingenting är som det ska utan dig pappa
det har varit den värsta jul i mitt liv...


Ordet är ditt.
Postat av: Marielle

Gumman:(jag tror på dig, och va roligt att du ska vara med i Idol:)Många kramar

2009-12-27 @ 15:01:47
Postat av: Marielle

Gumman:(Jag tror på dig och va roligt att du ska vara med i Idol, spännande:)Många kramar

2009-12-27 @ 15:03:54
Postat av: Svenne

Pappa både ser och hör...Du kan inte se han men han är ändå i rummet bredvid...

2009-12-27 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0