Pappa...

Det liv vi delat tillsammans
Är inget liv längre
Det är dags att prisa minnen
Och satte dem
Överallt där kan växa

Så du bor i stjärnorna nu
Du bor i Meads
Jag ska sprida er med mitt hjärta
Under de bördiga fälten

Den kärlek vi gav varandra
Var den kärlek som vi skulle göra
De åren blev vår livstid
Livstid tro skulle bryta

Nu är du som lever i haven
I träden och i luften
Det är en dyrbar börda
Korset vi har kommit att bära

Denna börda är en dyrbar börda
Lika dyrbar som du
Bringas i min värld
Den värld som är efter dig


http://www.youtube.com/watch?v=PbJVQe4HhUI

Jag har en favoritlåt, som jag tyckte passade väldigt inpå,
tills nu när jag översatte den, högg det tag i hjärtat om mig,
min pappa och jag, det vi hade,
det som är nu, den är passande
som aldrig förr..


Ordet är ditt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0