<3

Döden betyder
ingenting. Jag har bara dragit mig 
tillbaka till
ett annat rum. Jag är jag och du är du. 
Allt vi var för
varandra, det är vi fortfarande.

Nämn mig vid
mitt vanliga familjära namn,
Tala till mig på
samma sätt som du alltid brukade göra.
Ändra inte ditt
tonfall. Håll sorgen borta från din röst.
Skratta
tillsammans med mig, som vi alltid brukade
Skratta åt
vardagens småting.

Var med mig. Le
med mig. Tänk på mig. Bed för mig.
Låt mitt namn
fortsätta vara en del av din vardag.
Livet betyder
det samma, ingenting har skett som förändrar det.

Livet går vidare
för att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå
bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. 
Varför skulle du
sluta tänka på mig, 
för att du inte
längre kan se mig. 
Jag väntar på
dig för en kort stund.
Alldeles i
närheten.
Allt är bra....


Ordet är ditt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0