imorse...

Jag säger bara: Jäävla karlar !

Att kärringen ska veta mer ! Imorse gick vår bil mer än sönder.
ingen olja + tuta och köra = slakt

Jag har sagt åt Johan flera j*kla gånger att han måste fylla på olja så fort oljelampan lyser.
Men det tror han inte på, envise fan.
Imorse så lyste den, och han fick den att slockna (som vanligt, trampar på gasen och misshandlar bilen lite)
och han körde iväg. När vi ska ut på stora vägen så dog bilen.
Jag var INTE förvånad !
Han försökte få igång den rätt många gånger innan han inser att någonting faktiskt gick sönder.
Vi rullar in den på cykel/gångvägen och han tittar och kollar under motorhuven.
Jag satt bara och tänkte "olja, olja, olja, OLJA !?!?"
Inte en droppe fanns på oljestickan. Konstigt !!

Jag som redan var försenad till praktiken fick sitta kvar i bilen medans han lunkade till Preem fram och tillbaka och köpte olja. Jag visste att det inte skulle gå, men ett försök är ju inte mer än ingenting.
Inga busspengar, ingen bil.
Jag satt och småfrös i bilen alldeles själv och skämdes så fort någon gick förbi bilen.

Han kom tillbaka och hällde i dunken i bilen, men inget hände.
Vi rullade den på vägen och skrattade båda två !
Vi prakerade den längs vägen, och tog ur det mesta som vi är rädd om och kan vara värdefullt.
Pappas fiskespö tog jag ur på en gång !

Imorgon flyger Johan upp till Boden och hämtar c70:n.
Tur att han har en till.

Men ändå, jävligt klantigt och onödigt av en man.
Suck..

Från...

Till...



Ordet är ditt.
Postat av: Anna

Ja Mikaela, bodensare vettu...

;)

2011-02-01 @ 13:31:09
URL: http://mammaanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0