Tack !

Tack för värmande ord och meningar från er !
Jag har skaffat en ny mobil och inte suttit vid min dator allt för mycket, därför blivit en dålig update.
Någon som vet bloggappen ? Jag har sökt men inte hittat nåt.
Men lite nytt har hänt.
En ny bil är på ingång ! En grå S80 diesel -08. Hur snygg som helst, underbara säten då rumpvärmen verkligen bränner till och det finns en annan underbar funktion också, ventilation.
Tänk på sommaren när man är varm och svettig, så sätter man rumpan i sätet och slår på denna funktion, då kyler den ner arselet ! Underbar !
Diesel 0 billig i drift men lite dyrare i skatt.
Vi kan nu åka till luleå och boden oftare. En helg t.ex, tor - sön.
Troligtvis kommer den hem idag !
Era kommentarer värmer verkligen.
Det visa vilken person ni är och hur ni tycker och tänker.
Jag beundrar er !
·
Jag var klarvaken imorse innan Johans klocka ringde.
Jag gick och la mig 20.00 igår p.g.a min jädrans huvudvärk.
Kunde jag somna ? Nej, inte förens Johan kom och lade sig vid 23 tiden.
Ibland behöver jag det där lugnet, att höra en annan andas för att känna "okej, nu kan jag somna", men ibland kan jag behöva vara helt själv. Konstig jag är ;)
Så jag har haft mer än 3 timmar på mig att äta frukost, sminka mig och klä mig. Uttråkande men skönt att inte behöva stressa.
·
Helgen som var:
I fredags kom jag hem tidigt från skolan, jag handlade värmeljus och åkte hem och städade här hemma.
Jättefint och luktade gott !
Jag ställde mig och lagade pepparbiff med grönpepparsås och grönsaker, dock var köttet inge vidare. Bara senigt och segt (besviken, nog för att jag bara ätit pepparbiff på Waldorfs, men ändå) och Johan blev såååå glad när han kom hem ! Ett glas rött för min del, så det var då gott i alla fall.
Han hade lånat hem bilen för helgen, så han var helt exalterad och ville ut och åka.
Så vi gjorde det, och det var ju bra. Massa roliga funktioner, ingen ond rumpa, ben och rygg, skönt drag och det bästa var att vi hjälpte en stackars full kille.
Han låg i diket och sov och jag skrek "STANNAAAA!". där låg han och snarkade för fulla muggar.
Bara att ringa farbror blå så dem fick ta hand om resten. En magpumpning på honom så blev det säkert bättre.
Han kan inte varit mer än 14 år. Stackare, hoppas han lärde sig nåt.
I lördags for vi till rättvik på marknad.
Kallt som bara den men jättefint väder ! Vi träffade faster och familjen, strosade runt, for hem, jag fick provköra bilen, träffade bästa Sanna på jobbet och erbjöd henne skjuts hem, och sedan for vi hem till min syster.
Det blev film, men bara dåliga filmer.
Inget mer spännande den kvällen.
I söndags var vi bara hemma och tog det lugnt.
Egentligen våran städdag, men den fick vänta.
·
Nu sitter jag i soffan och fryser.
Elementen är på, men är dom varma ? hah! Knappast. Snåljåpar, jag ska ringa och klaga.
Dom är inte mer än ljumna. Så någon värme är det inte direkt.
På tordags är det bakdags !
För på lördag är det dags för min och Johannas första Oriflamevisning.
Ska bli kul !
Ha en bra dag !
Nykomlingen !

Ordet är ditt.
Postat av: Agnes

Hej Mikaela och tack själv!

Vad fin bil ni verkar ha köpt. Volvo brukar man kunna lita på så det är väl bara att tuta och köra då med andra ord. :)Ha en fortsatt bra kväll!

Kramar

2011-10-13 @ 17:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0