Har krypit upp i soffan

Hej på er !
 
Vilken dag alltså !
Sov tills jag vaknade, som vanligt så vaknar jag jättetidigt vid 08-00 någon gång, somnar om och går upp mellan 10-11. Jag ska inte klaga för jag älskar att vakna av mig själv i tid, man hinner med så mycket på dagarna.
Jag förstår verkligen inte hur jag kunde sova till 14-15 tiden när jag var yngre !
Det är helt annorlunda hur jag har jobbat, om det är stängningar jag har, men då sover jag till högst 13.30 - 14.00.
Jag är glad över mina sovtider nu i alla fall !
 
Jag har städat hela lägenheten idag.
Dammsugit, torkat golv, rensat, fixat tvätten, städat undan småsaker m,m.
En sak jag blev jättenökd med var att jag tog ett underlägg (svart "flätat") på micron och tog min fruktskål som aldrig blivit använd på riktigt (vi har bara haft småsaker i den som parfymprover, halsband, kortlek m,m) och jag fattade inte varför jag aldrig tänkt på det förut !?
Det var ju skitfult med vitt på vitt och någon elloskatalog på den !
 
Det blev mycket snyggare såhär. 
Min fruktkorg blev till användning !

 
I förrgår fixade jag till i köket.
Snyggade till våra hyllor, där jag hade fixat med glasburkarna först, tre stycken. 
Skittråkigt. Men sen flyttade jag "Spaghetti" "Kaffe" "Te" till hyllorna istället, från spisen !
Jag blev kanonnöjd med det också !
 
Ris, värmeljus och Johans vita skål längst upp.
Havregryn, mannagryn, ris, te, kaffe och spaghetti och värmeljus nedan !
 
Fixade till det brevid spisen.
Mer plats och snyggare.
 
Måste verkligen hänga upp spegeln. Men vi lär ha skruvar, känns mer stabild med det än spikar.
Men jag älskar denna hall när det är höst/vinter ute då jag tänder ljus, överallt.
Det första man möts av är detta.
Jag kommer att ladda upp bilder när allt är tänt och fint, och doftar äpple/kanel i hela lägenheten !
 
Vi sålde iväg barbordet och barstolarna för någon vecka sedan.
Istället för att det skulle ta en sån plats och inte användas så gjorde vi en mys/läshörna.
Ta en kopp varm choklad, te eller kaffe och krypa upp med en bok i handen och se över hur snön faller ute i mörkret, är någonting jag längtar efter.
Vi blev jättenöjda. Dock velar jag om borden, och duken. Men jag och Siss ska till ikea på lördag, hoppas jag finner något som kan bli finare än det där.
 
Jag har haft besök här hemma idag, av min vän Freja som nyligen kommir hem från Sidney. Vi fikade och pratade en massor. Jag visade henne breven vi sände varandra när vi var små, och vi skrattade gott åt mycket som stod.
Det var mycket trevligt att få en delad stund med dig !
 
Jag har glasögonen på mig, Ludovico Einaudi spelas, har tänt ljus och har datorn framför mig. Jag älskar det här, jag skulle vilja skriva en bok, bara för att jag får sitta såhär och må bra. 
Jag tycker det är förbaskat mysigt och roande att få sitta och skriva och skriva. Jag har ju sagt att jag en vacker dag ska skriva en bok. 
Och det ska jag.
 
 
 

Ordet är ditt.
Postat av: Mamma

Så fint du har gjort det i köket,blev skitsnyggt med underlägget uppepå micron,så smart gjort. Skriva en bok låter inte dumt det gumman,stå på dej. Är det bara du och Martina som ska till ikea ? vore kul att hänga på...... Puss

2012-08-15 @ 11:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0