Kommer vädret att stanna ?

Vilken härlig dag vi har haft idag ! Sommarvärme på hög nivå, äntligen !
Fick värmechock efter allt detta regn och gråa väder vi har haft i flera veckor nu. Sen vi kom hem från Boden så har vi hafr kanske 3 soliga men kalla dagar. Och när kom vi hem ? Det var runt den 9 juli.
Så roligt väder har vi haft..
Jag har inte ens badat någonting i år, varken i sjön eller på utebad. Känns ju kul.
 
Nog om det, jag gick över till min granne Marielle och solade i någon timme. Jag fick färg ! Känns jättekul !
Men solen är ju som starkast vid 11 tiden, då ska man samtidigt vara försiktigast.
Vi tog oss en promenad till stan och tog en fika i det sköna vädret. Skavsår på båda lilltårna fick jag också.
Sen gick vi in på favoritaffären Only här i Falun. Jag skulle bara testa ett par byxor som är i en peachfärg. Jag, i färg ? Glöm och dröm tänkte jag, tills jag testade dem.
Jag älskar dem ! Och två toppar som jag fastnade för, så himla fina ! Den vita är min favorit !
Ursäkta mitt trötta ansikte.
 
 
 
 
Och jag har handlat idag också ! Första gången själv på en stormarknad, Ica Maxi.
Jag gillar inte att själv gå in i affärer och köpa saker, har aldrig tyckt om det. När jag var mindre och mamma frågade om jag kunde köpa frukt, mjölk etc så ringde jag runt till kompisar för att dom skulle följa med mig. Jag vågade inte annars. 
Jättetöntig men så var det. Men det här gick galant, det var väldigt avkopplande att få handla det jag själv kände för och det vi behövde. Att inte ha en karl med sig som säger "nej, den där är för dyr, ta eldorado istället" eller "behöver du verkligen den/det där ? Vi har ju redan hemma!" (och när man kommer hem så är det slut.
Hehe, skämt å sido. 
Vi har en liten tävling jag och Johan. Vi far och handlar själv, storhandlar. När han/jag kommer hem så räknar vi ut hur många maträtter vi fått ihop. Alltså så mycket mat samtidigt som vi snålar på pengarna. 
Nu kom jag upp i 1500 kr precis, så vi får se vad Johan har tänkt för budget nästa gång det är dags.
Vem tror ni vinner !? ;)
 

Ordet är ditt.
Postat av: Anna Rombin

haha jag ser att eran låda i köket oxå är trasigt;P det ser likadant ut i vårat kök men vi orkar aldrig fixa det,haha;P superfina kläder btw!;) kraam

2012-08-15 @ 23:12:42
URL: http://nattstad.se/AnnaAlicia
Postat av: Siss

Sötnos!!

2012-08-16 @ 12:52:08
URL: http://martiiniz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0